Om bloggen

Bloggen heter just nu: en blogg om dagens i-landsproblem. Det är nämligen vad den bör handla om, just för att det ungefär är vad som händer hos mig; helt vardagliga i-landsproblem och funderingar!

Idag läste jag en mycket intressant debattartikel i tidningen som handlade om hur media rapporterar om diverse bantningsmetoder. När jag läste den slog det mig hur jag helt enkelt gått på den rapporteringen, att jag inte ens reflekterat över att det hela är ett sätt att sälja lösnummer och knappast har något syfte att folk ska må bra på lång sikt! Och här ska man vara påläst om det so gäller hälsa och ohälsa och så har man köpt ett så billigt knep! Det tåls verkligen att fundera på, vad är det vi läser egentligen?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=569

Nog om bantningsmetoder. Micke och jag gick till ett fik idag som har de största bullarna som jag någonsinn sett idag! Jag har kollat in dem genom skyltfönstret hela hösten och idag var det helt enkelt dags att slå till. De var riktigt goda :)
Kvällen tänkte vi spendera genom att smälta de underbara bullarna, lyssna på en radiodokumentär och se på film.
See you!

Och TACK Tobbe som var den första att kommentera bloggen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0