Dagen,kvällen och resfeber

Ja det känns mer och mer att resan till Tanzania närmar sig! Där jag ska spendera sju veckor i vinter med att skriva min c-uppsats i omvårdnad! Det kommer bli ett otroligt äventyr och jag längtar verkligen, men det går inte att komma ifrån att jag emellanåt känner mig helt sjukt nervös!!!! Men det är kanske sunt. Jag försöker ialla fall fokusera på det jag gör nu och inte på en massa annat. Fokus på målet helt enkelt. Och det är verkligen vad som krävs just nu! Jag är helt förvirrad i neurologi-världen, om nerver, hemisfärer och cerebrala artärer. Nu tog jag en pluggpaus och det finns en risk för att den varar resten av det här dygnet. Men på onsdag har jag tentat klart för ett tag och tänker ta mig en välförtjänt lång-helg med min lovely Micke och åka till Göteborg och gå på julmarknad!

I kväll ska jag ha emma-hemma-kväll. Det är skönt och vara själv ibland. Jag har provat ett nytt linssoppa recept som jag hoppas smakar gott. Men innan det tänkte jag avverka en timmes spinning med pulsmätaren! Det är helt sjukt roligt att följa sin puls och anpassa träningen helt efter sin egen förmåga och kapacitet! Om ni inte har provat kan verkligen rekomendera det! Träningen blir dessutom mycket mer effektiv!
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Hej



Kul att läsa om hur du tänker och känner. Helt logiska känslor tycker jag =) Nu när jag kan följa dig här, vad ska jag då fråga dig om personligen? Haha, nä det är faktiskt bäst att umgås med dig i real-life. Vi får ta en promenad snart igen, så fort jag har tillfrisknat! Ciao.

2008-11-27 @ 11:38:58
Postat av: mamma

Hej Gumman

Nu har jag hittat fram till din blogg. För mej är det verkligen första gången jag skriver till någon som har en sådan. Är för närvarande mellan två möten och passar då på att skriva lite.Ikväll har jag inget kvällsarbete. Skönt! Jag är dessutom ensam hemma, Göran är på pub middag. Det blir en lugn skön hemmakväll.Vi hörs kanske på telefon.puss

2008-11-27 @ 14:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0