Måndags kreativ!

Idag har jag och min partner in crime (Anki alltså) haft en kreativ måndag om jag får säga vad jag tycker! Vi har repeterat det som antas vara viktigt iför morgon-dagens stora tenta! Nu känns det bra att kunna lägga det hela åt sidan och så får det gå som det år imorgon helt enkelt!
Efter plugget i skolan drog jag en sväng på stan för att köpa cykel-lampor, det var lättare sagt en gjort men snart så ska min fina cykel också lysa så ja syns i mörkret!

Sen har jag gjort världens godaste lasange till middag:

Hackad fryst spenat- så mycket som man vill ha
En burk krossade tomater
Hackad gul lök
Lasange plattor
En stor burk keso
Stek lök, häll i tomaterna och spenaten och låt det hela koka ihop. Krydda med vad du gillar
Varva sedan lasange plattor, spenatsås och keso, kör i ugnen och det blir verkligen kanon gott!!! Helt vegetariskt och billigt också. Gott med typ vitkåls sallad eller en bönsallad till!

I övrigt hade jag tänkt att testa vad den eländiga foten dög till idag  och ta ett gympapass men i ärlighetens namn känns den inte så särskilt bra så det får bli simhallen istället! Det är också skönt för då kan man basta också! Men sen får det vara nog med låg-intensiv träning. Jag är trött på att ha ont i foten, kan ju inte ens ta mina vanliga promenader och det är fuktansvärt irriterande!! För jag har så mycket energi (inte kalorier, utan mental energi alltså!!!) jag måste bli av med och då är det helt perfekt att röra på sig ordentlligt! När jag blir gammal och flyttar till hemmet ska jag få gå ut och springa hur mycket jag vill och när jag vill. Fram tills dess ska jag se till att det hänt en del inom vården.

Kul att jag får lite kommentarer iaf, gärna flera!!
See you!

Kommentarer
Postat av: ditte

om man glömmer att låsa cykeln ibland så slipper man byta lampor!

2008-12-01 @ 18:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0